Om Maja och Millan

Maja

"Millan"

Vad roligt att du har hittat hit! Mitt namn är Maja och jag har en medryttarhäst som heter Stenbroåsens Camilla och det är henne jag bloggar om! Undrar ni något mer? KOMMENTERA!

Dagens ridpass 14/9

 
Hej allihopa!
 
Dagens ridpass blev ett pass i paddocken då det var lektioner i ridhuset. Till en början regnade det lite med mot slutet blev det strålande sol. Passet gick i överlag bra, stundstal var hon superfin och lydig. Formen var även väldigt bra detta pass då hon kom fram med nosen mycket mer än vanligt samt att bakbenen var med nästan hela tiden. hon var väldigt pigg idag och låg på lite mycket ibland, fast nästan hällre det än att hon knäpper av i nacken och man har noll stöd i handen. Galoppen gick även väldigt bra idag. Vi har ju haft problem med att hon fattar galopp utan att jag måste göra om fattningen typ 5 ggr innan hon fattar galopp, men nu behövde jag bara lägga galoppskänkeln 1 eller max 2 ggr, pluspoängen till Millis! Satt även mycket ned i traven idag, även fast hon är en så liten ponny får jag jobba ordentligt när jag ska sitta ner, tur att hon har en så skön dressyrsadel, i allroundsadeln kan jag inte stta ner på henne, HAHA! En väldigt osammanhängd text men är väldigt trött just nu så jag får skylla på det. Jag anmälde mig även till den öppna klassen på km:et då den lägsta klassen i privathästklassen var LB:1 och det innehåller så mycket galopp så jag tror LC:1 skulle passa Millispillis bättre. Film kommer då Nicole var med mig idag! :D
 
 
Världens finaste ponnytjej! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0