Om Maja och Millan

Maja

"Millan"

Vad roligt att du har hittat hit! Mitt namn är Maja och jag har en medryttarhäst som heter Stenbroåsens Camilla och det är henne jag bloggar om! Undrar ni något mer? KOMMENTERA!

KM

Hejhej!
Idag var det KM på botkyrka som gällde. Jag fick lottnumret 4 så jag fick alltså välja häst fjärde först och jag tog såklart Capitano (min favvohäst där). Började med att jag fick stressa mig igenom bangången och konsentrerade mig inte alls. Allt var lite dåligt planerat och t.ex framhoppningshindrena var inte framplockade och ingen startlista var uppe så jag visste inte när jag skulle starta. Själva rundan kändes helt okej men med tanke på att specialen i tisdags inte gick så bra så hade jag inte så stora förväntningar. 1 gick bra, stog imot jätte mycket med då smackade jag till lite och så hoppade han bra, sen efter det så var 2 och 3 en långsida och jag hade stegat och kommit fram till att jag skulle rida på 6 korta galoppsprång, dock blev det väldigt tajt och vi kom väldigt nära på 3 men han var snabb i fötterna (vilket han inte brukar vara) och klarade de också. 4 kom ur en snabb säng och han låste sig lite i sidan vilket han brukar göra vilket resulterade ett stopp. Resten av banan gick bra men jag tog lite långa svängar för att vara schysst mot honom så det blev nåra tidsfel men är nöjd ändå som sagt. Måste bara tilägga att vi bara hoppade 70 cm då Cappie är c-ponny, vilket kändes jätte pluttigt!
 
 
Världens bästa ridskoleponny!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0