Om Maja och Millan

Maja

"Millan"

Vad roligt att du har hittat hit! Mitt namn är Maja och jag har en medryttarhäst som heter Stenbroåsens Camilla och det är henne jag bloggar om! Undrar ni något mer? KOMMENTERA!

Dagens ridpass 28/11

 
Som jag skrev i planeringen förut så skulle jag rida ut och så blev det även! Lyckades även komma ut till stallet tidigt så jag började rida vid kl.15 så då var det fortvarande ljust ute!
När jag tog in henne så var hon genom blöt och regnet hade gått igenom täcket. Så hon fick stå med fleecetäcke i solariumet och värma sig lite medans jag mockade. Efter det så satte jag på mig alla kläder (extra fleece, halsduk, överdragsbyxor, väst). Millan fick ha sitt fleeceländtäcke + ett reflextäcke som finns att låna så att vattnet inte gick igenom. Och jag lyckades! Det blåste och regnade/snöade som fan hela tiden tyvärr vilket var jobbigt. Själva passet gick väldigt bra och jäklar vad pigg hon var! Öronen var spetsade framåt hela tiden och hon frustade om vart annat. Red i ganska högt tempo i både trav och galopp (men med mycket skrittpauser) men det bekymrade inte damen ett dugg och ville bara springa fortare. Red en stund på fotbollsplanen och där var hon riktigt fin, mjuk och avslappnad och lyssnade på mig hela tiden. Nöjd!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0