Om Maja och Millan

Maja

"Millan"

Vad roligt att du har hittat hit! Mitt namn är Maja och jag har en medryttarhäst som heter Stenbroåsens Camilla och det är henne jag bloggar om! Undrar ni något mer? KOMMENTERA!

Dagens ridpass 6/12

 
Jag och Linda red ut. Millan var typ ENORMT pigg, alltså shit. Hela ridpasset satt jag och Linda typ och asgarva och man tappar ju all styrka när man skrattar och ja, allt var kaos! Men det är superkul att Millan är så pigg och glad hela tiden, man märker vad biffig hon har blivit nuförtiden och då orkar ju hon mer såklart. Jag red även lite dressyr där på skogsvägarna, lite skänkelvikningar och skolor och hon var superfin! Hon gjorde även en galoppfattning där man får en sån där känsla där man typ svävar på moln, typ så kändes det. La skänkeln och direkt började hon nästan galoppera på stället i en lugn och fin galopp och bra i formen. Sen red jag mycket tempoväxlingar i både trav och galopp. Typ samla 2 öka 3 samla 5 osv. och hon blev jätte lydig och fin av det. Det är verkligen så mycket roligare att gå ut och rida dressyr än att vara instängd mellan fyra vägar och ett tak och bara rida runtrunt, dessutom så blir Millan mycket roligare utomhus så det gör ju inte saken värre.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma & Emma

Hej! Fin blogg! Skulle vara jättekul om du kikade in på våran och lämnade en kommentar om vad du tycker om den, Kram! :)

2012-12-09 @ 17:44:05
URL: http://Ziro.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0